هاشتاج "طايع" يتصدر توتير.. ونشطاء: هناخد حق مهجة من حربي

المصدر بوابة الوفد . m.alwafd.news .  أخبار دراما رمضان
تصدر هاشتاج مسلسل " طايع" قائمة الأكثر تداولاً على موقع التدوين العالمى "توتير"، بعد عرض الحلقة الـ "18" بالأمس التى كانت مليئة بالأحداث الهامة.
وشهدت الحلقة بالأمس قتل مهجة " صبا مبارك" على يد الريس حربى "عمرو عبد الجليل" أمام زوجها طايع "عمرو يوسف" ووالدها العمدة ، بعد أن نجح حربى وأولاده فى الأمساك بمهجة قبل أن تهرب إلى ليبيا.
وتفاعل النشطاء مع الهاشتاج بشكل كبير وبأكثر من 11 ألف تغريدة، معبرين عن أعجابهم بالمسلسل وحزنهم لموت مهجة فى حلقة الأمس.
قالت رنا : "انا عارفة ان دا مسلسل ودا تمثيل بس انا هقعد اعيط خمستاشر ساعة مثلا "

وعلقت أروى الشهيدى: "عمرو عبدالجليل فاضله شوية ويوصل لليفيل محمود المليجي والله مزيج من الشر والبلطجة والكوميديا والضعف والحنية"

وأضاف أحمد البدرى: "انا بعمل وقفة مع نفسى وانا بتفرج على طايع كل
خمس دقايق واقول لنفسي بس ياحبيبي ده تمثيل مش حقيقى قولونك يابابا حرام عليك نفسك انت كبرت علي الكلام ده طب خلاص متزعلش هنودى مهجة روما شكرا ياجماعة والله كنت قربت انسى الاحساس ده "

وقال عبد الرحيم حسن :" مشهد حربي وهو بيحكي لمهجة عن سماح بنتة، من أقوى المشاهد في تاريخ الدراما "

وأشارت منة :" يالهوي علي تمثيل صبا مبارك في مشهد وطايع بيسيبها دة يخربيتك "

استطردت سماح القصبى :" هو ايه اللى عملتوه دا ؟ المسلسل بيتفجر ... ذنب امى اللى قعدت تعيط على موت مهجة دى ف رقبتك يا عمرو يا سلامة انت وكل آل دياب والله حرام انا مزعلتش على موت حد كدا قبل كدا"



وكتبت حنان حسنى : "ماهو لو ما اخدتش حق مهجة وفواز انا هاجى بنفسى اقتل حربي. ايه حرقة الدم دى" .

تعليقات

المشاركات الشائعة