سما المصرى فى برنامج دينى برمضان : هاجيب ناس تشرح صحيح الدين


قالت الفنانة "سما المصرى" فى محاولة منها للرد على الانتقادات الموجهة إليها، عقب إعلانها التعاقد على تقديم برنامج دينى فى شهر رمضان المقبل، مؤكدة أنها لن تتحدث عن الدين ولكنها ستكون مذيعة وستستضيف شيوخا وعلماء من الأزهر لشرح صحيح الدين.

وعلقت سما على موقع تبادل الصور "إنستجرام"، على أحد الأخبار رداً على استياء علماء الأزهر من تقديم راقصة لبرنامج دينى، قائلة، "علماء الأزهر كمان انتفضوا من مجرد خبر، أومال لما البرنامج يظهر هيقولوا أيه؟.. وبعدين مين اللى قال لا سمح الله إن مصر فقدت فقهاءها؟".

 
 "مين اللى قالهم إنى هاطلع أفتى وأبقى فقيهة.. أستغفر الله، أنا أقل من ذلك بكثير، أنا بس هجيب لهم ناس يشرحوا صحيح الدين، وأنا هاقعد أستمع وأستفيد زيهم، أحسن من أن كل مواطن بقى له شيخ وفقيه، والناس تاهت بين 1000 رأى ورأى، وحدثت الكوارث اللى بتحصل فى مصر دى كلها".
 
أنا عامل مساعد ومذيعة فقط، ويمكن كل الضجة عن البرنامج دى تخلى الناس تقعد تتفرج وتطلع باستفادة من الناس مش منى أرجو ذلك".







اقرأ ايضاً :

=======

سما المصري في زي الراهبة: موتوا بغيظكم ولا في دماغي

سما المصرى على "إنستجرام" :" أنا حلوة وزى الفل.. أنا مزة وغايظة الكل" 

صور سما المصري المثيرة للجدل



تعليقات

المشاركات الشائعة